Březnové Mistrovství ČR mládeže v šachu do 16 let a jeho doprovodné turnaje (FIDE Open a Národní Open) – závěrečná zpráva

Od 11. do 18. března 2023 se konalo Mistrovství České republiky mládeže v šachu do 16 let v Teplicích v hotelu Panorama, kde byla větší část výpravy také ubytovaná. Z Kraje Vysočina se mistrovských soutěží a doprovodných turnajů zúčastnilo celkem 30 šachistů. V mistrovských kategoriích soutěžilo 5 chlapců a 9 dívek, v turnaji Národní Open 14 hráčů a ve FIDE Open dva. Účast mladých hráčů byla realizována v rámci projektu KCTM, který finančně podpořil Kraj Vysočina a Šachový svaz ČR.

Turnaj se hrál na devět kol, s hracím tempem 2 x 90 min. /40 tahů (+ 30 minut do konce pro kategorie HD 14 a HD 16) s přidáváním 30 s/tah. Vyjma pondělních dvou kol se v ostatních dnech hrál jen jeden zápas se začátkem vždy v 9,00 hod.

V mistrovských kategoriích na stupně vítězů dosáhli:

• 3. místo v kategorii D10 obsadila Nandin Ulsbold (Šachový klub Světlá nad Sázavou);
  • 2. místo v kategorii D14 získala Lucie Rybáčková (Gambit Jihlava);
  • 3. místo v kategorii H 16 vybojoval Šimon Lang (Šachový klub Světlá nad Sázavou).

V turnaji Národní Open se na 2. místě umístil Martin Rybáček (Gambit Jihlava), nejlepší ženou byla vyhlášena Helena Šťávová a 3. nejlepším šachistou do 16 let se stal Matěj Zezula (oba TJ Náměšť nad Oslavou).

Níže naleznete hodnocení turnajů očima samotných hráčů.

Hodnocení turnaje především očima mladých šachistek a šachistů ze Šachového klubu Světlá nad Sázavou, TJ Jiskra Humpolec, TJ Náměšť nad Oslavou a Gambit Jihlava

Nandin Ulsbold (D10, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Již 1. kolo nás naladilo. Nandin podala pěkný výkon kombinací na mezitah a následně suverénně realizovala převahu v pěšcové koncovce. 2. kolo bylo jako den a noc oproti prvnímu kolu. Zbrklé zahájení a následná rychlá hra předznamenala rychlou prohru po hrubé taktické chybě. Ve 3. kole probíhala opatrná hra v ruské. Pěkná výhra na dvojí úder. Bohužel ani v jednom ze tří kol nedošlo ke zpomalení hry.  Bylo otázkou času, kdy na to doplatíme. 4. kolo a spletená dvě zahájení dohromady, ve střední hře Nandin získala dvě figury za věž. A poté probíhala sympatická realizace volného pěšce. V 5. kole vůbec nevyšla příprava. Od obou hráček hezky vedený útok na krále při opačných rošádách. Se šťastnějším koncem pro Nandin. Bohužel stále problém s využitím času. 6. kolo nám příprava vyšla na výbornou a opět útok na krále při opačných rošádách. Vzorová partie na sílu dvou střelců. V 7. kole soupeřce krásně vyšla příprava, do které Nandin spadla jak nic. Partie probíhala na jednu branku. Nandin měla tradičně problémy s časem. 8. kolo a soupeřka Nandin předvedla hezkou ukázku na odtažné napadení s následným chycením dámy. A do posledního kola nastal problém, neboť Nandin musela hrát na výhru a bylo ještě několik dalších soupeřek se stejným počtem bodů. V 9. kole se slušně povedlo zahájení, opatrná střední hra od obou hráček. V 30. tahu bílý zahrál hrubou chybu, po které mohla Nandin postavit dámu. Ale neviděla to ani jedna hráčka. Partie měla objektivně skončit remízou. Nicméně další hrubá chyba soupeřky, kdy si nevšimla vazby, která rozhodla partii. Teď nastalo čekání na ostatní výsledky a počítání, zda to tam cinkne.

Pokud se Nandin zaměří v tréninku na využívání času, myslím, že by mohla dosáhnout dalších dobrých výsledků jako na tomto Mistrovství České republiky.

Pavel Brož (H10, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Hodnocení vlastního syna je vždy těžké. Navíc Pavel se poslední rok intenzivně věnuje jinému sportu, a tak výsledek jsme tak nějak očekávali. 1. kolo kupodivu slušně sehraná partie, která byla zakončena hrubkou na dvojí úder. S taktickými chybami jsme ovšem počítali. 2. kolo se neslo v podobném duchu. Pavlem solidně odehrané zahájení, které je ve střední hře zakončeno hrubou taktickou chybou. 3. kolo se Pavlovi podařilo sehrát krásnou partii a získal tak svůj 1. bod. 4. kolo a dobře odehrané zahájení, které ve střední hře pokazil přehlédnutím kombinačního dvojúderu. 5. kolo a partie se poprvé prohrála již v zahájení. Bohužel bez rošády se neobejde nikdo. V 6. kole přišla prohra, která nás mrzela asi nejvíc. Nevidět jednotahový mat asi nepotřebuje další komentář. V 7. kole se podařila příprava na soupeře v sicilské obraně. Poté ovšem přišla tradiční taktická chyba, která partii rychle rozhodla. V 8. kole jsme doslova urvali výhru v koncovce. V 9. kole Pavel zapomněl přípravu a trest v podobě obratu na dvojí úder přišel záhy. Nevím, zda to považovat za nepovedené Mistrovství České republiky. Strategicky na to Pavel má. Ovšem bez intenzivního tréninku kombinačních obratů na lepší umístění pomýšlet nelze. Vzhledem k tomu, že šachy nejsou jeho hlavním sportem, byl již postup na toto Mistrovství České republiky úspěchem.

Hana Bártová (D14, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Ve dnech 11. 3. – 18. 3. jsem se zúčastnila Mistrovství České republiky mládeže v šachu do 16 let. V sobotu, když jsme přijeli na místo, jsme si akorát stihli vybalit věci a pak se začalo hrát. 1. kolo jsem hrála s Annou Losenickou. Partie byla vyrovnaná, pak mi soupeřka dala pěšce, potom dalšího a přešly jsme do za mě vyhrané pěšcovky. V druhém kole jsem hrála s Kristýnou Dorazilovou. V partii jsem se rozhodla vyměnit 2 věže za dámu, protože její věže vůbec nespolupracovaly. Pak soupeřka přehlédla taktiku a vzdala se. Ve třetím kole mi los přidělil Danielu Kožušníkovou. Pozice byla rovná, ale za několik tahů později se mi podařilo obětovat jezdce na f3 a zapojit tak do útoku f-pěšce. Tento pěšec nakonec prošel na první řadu a partie skončila v můj prospěch. Ve 4. partii s Lenkou Mikešovou jsem měla pěšce méně, ale byl zde tah, po kterém by to z mé strany byla minimálně remíza. Bohužel jsem ho neviděla, takže 0-1. Po 4. kole si říkám, že když jsem prohrála, že se posunu někam dozadu. A co se nestalo? V 5. kole jsem dostala Lucku Rybáčkovou. Už v 5. tahu jsem udělala hrubou chybu. Lucka mě pomalu, ale jistě utlačovala na 7. a 8. řadu, pak ale polevila a já toho využila. Lucka nekorektně obětovala figuru, jenže mně se z nervů udělalo špatně, a proto jsem přijala nabídnutou remízu. Další 6. kolo jsem hrála s Kateřinou Kammovou. Hrály jsme koncovku s různobarevnými střelci, ona s pěšcem více. Po 4 a půl hodině hraní jsem se vzdala, protože jsem si nedopočítala čtverec. 7. kolo s Valerií Bartečkovou dopadlo tak, že jsem ztratila pěšce, kterého soupeřka uplatnila v koncovce. V předposledním kole jsem hrála s Květou Bouchalovou. Vyhrála jsem, a to po několika po sobě jdoucích taktických úderech. V posledním, tedy 9. kole, s Viktorií Buchtovou jsem přehlédla věž a vzdala partii. I když jsem se ze startovního čísla nikam neposunula, tak turnaj hodnotím jako velice povedený. Sedm kol jsem hrála se silnějšími soupeřkami, odnesla jsem si spousty nových zkušeností a další motivaci, proč pokračovat v šachu.

Sára Zezulová (D14, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

11. – 18. března 2023 se konalo Mistrovství ČR, kterého jsem se zúčastnila. Pár hodin po příjezdu jsme se sešli na slavnostním zahájení, první kolo jsem jako lichá nehrála. Ve 2. kole jsem hrála s Valerií Bartečkovou, vzdala jsem se v koncovce s pěšcem míň. 3. kolo jsem hrála s Ludmilou Lackovou, vyšla mi přichystaná příprava, ruská hra. Útok jsme obě ustály a přešly do koncovky, kde jsem hrubými chybami odevzdala dva pěšce. Ve 4. partii s Neli Krišicovou se můj jezdec vydal na dovolenou a zhoršil pozici, útok jsem ustála a remizovala pro mě vyhranou koncovku. Svým výkonem jsem si výhru nezasloužila. 5. partie pro mne byla náročná, hrála jsem ruskou s Leontýnou Hladkou, kde můj jezdec znovu zkusil cestovat. V koncovce jsme to odremizovaly i přes jistou převahu protihráčky. Na svou 6. partii jsem hrdá i přes prohru, připravila jsem si, a i dobře zahrála Tartakowera. Na 7. partii mi byla nalosována Natálie Badová, protihráčka byla začátečnice, proto jsem spoléhala na její děravou taktiku. Ale to neomlouvá mé ne úplně povedené zahájení. Partii jsem vyhrála v koncovce po proměně pěšce. 8. partie s Lucií Žilavou také dopadla v můj prospěch. Přes její očividnou převahu v zahájení a silný útok na krále jsem to převedla do koncovky, kde jsem vedla o dva pěšce. Poslední 9. kolo jsem hrála s Bětou Kubátovou, hrála jsem na remízu, věděla jsem, že výhra by byla pracná. Bohužel jsem na svoji lehkovážnost doplatila v koncovce, kde mě soupeřka dostala na taktiku. Stále mě bude trápit myšlenka, že jsem do toho mohla dát víc. Možná bych ze sebe měla lepší pocit, kdybych neodbyla poslední partii v remízové pozici nebo si dávala pozor ve vyhrané koncovce. S výsledkem jsem vcelku spokojena a jsem ráda, že vidím, kde mám svou hranici a možnosti. Turnaj mě motivoval k tréninku a jen prohloubil moji lásku k šachu.

Daniel Srba (H14, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Po postupu z Mistrovství Moravy a Slezska jsem byl nasazen na 22. místě z 24 v kategorii H14.  Hned po příjezdu jsme zjistili, že v hotelu Panorama není wifi připojení. Byl to někdy problém při stahování partií. Byl jsem ubytovaný s Filipem Vondrou a Šimonem Langem. Hned po příjezdu jsme měli první partii. V prvních dvou partiích se mi moc nedařilo a neuhrál jsem ani jeden bod, ale v třetí a čtvrté partii jsem si na šachovnici dokázal udělat dva volné kryté pěšce a vyhrát obě partie. Po těchto dvou výhrách jsem začal prohrávat až do sedmého kola, kde jsem získal remízu. Ale na osmé kolo jsem bohužel nemohl přijít, protože noc před kolem mi bylo špatně od žaludku. Nastoupil jsem až k poslední partii, kde jsem získal remízu. I přesto, že se mi příliš nedařilo, tak jsem celkem spokojen s výsledkem. Elo mi bude navýšeno o 20 bodů.

Irena Holatová (D16, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Vzhledem k tomu, že hraji šachy závodně teprve krátce, vlastně jsem začala až letos, tak je pro mě úspěch už jen to, že jsem si v Teplicích vůbec mohla zahrát a ochutnat atmosféru takového turnaje. Škoda jen, že můj výkon ovlivnila hotelová strava, po které mi bylo více jak celý den špatně a jednu partii jsem musela vzdát v remízové pozici a druhý den vůbec nenastoupit a partie mi byla zkontumována. Po pěti kolech jsem tak měla 0 bodů. Bylo to tedy jenom ze 4 partií. První kolo jsem totiž nehrála, protože nás byl lichý počet, a doposud nechápu, jak je možné, že když se podívám na konečnou výsledkovou tabulku, tak 9 dívek má vlastně o 1 partii méně. Rovněž se mi zdá divné, že jsem měla z 8 partií jenom 3x bílé figury. Ale to je jedno, nechci se vymlouvat. Zkrátka začátek turnaje byl pro mě jako zlý sen a myslela jsem, že pojedu domů. Pak jsem se ale uzdravila a nastoupila k partii do 6. kola a tu jsem po tuhém boji vyhrála. V 7. kole jsem hrála proti silné soupeřce, kde mi bylo předem řečeno, že pravděpodobně prohraji. Nicméně se tak nestalo a partii jsem remizovala. Do partie v 8. kole jsem si konečně užila výhody prvního tahu a soupeřce jsem nedala šanci. Škoda jen, že v posledním kole už jsem se spíše viděla doma a partii jsem zbytečně rychle prohrála. Celý turnaj byl pro mě cennou zkušeností pro můj další šachový růst. Také si moc vážím svých kamarádek, které mě podržely ve chvíli, kdy mi bylo nejhůře.

Šimon Lang (H16, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Celkově jsem s turnajem velice spokojen, získal jsem 6 a půl bodu z 9. V 1. kole jsem výborně rozehrál zahájení, kde jsem poté přešel do koncovky, ale kvůli časové tísni jsem si nalezl do úderu. Nakonec jsem ještě dokázal vyhrát přes hrubou chybu soupeře. Ve druhém kole jsem prohrál, soupeř mi zahrál vedlejší variantu, kterou jsem neznal úplně celou. Po mém útoku na krále, který nevyšel, jsme přešli do koncovky, kde soupeř měl dvojici střelců a vzdáleného volného pěšce, kterého nakonec uplatnil. Ve třetím kole jsme velice rychle přešli do koncovky bez dam, soupeř měl skoro celou partii slabé visací centrum a slabého pěšce na a5. Po chvilce manévrování se mi podařilo získat pěšce a přejít do jezdcové koncovky. Jezdcová koncovka byla vyrovnaná. Nakonec jsem zkusil dojít králem až na d2 a protlačit své zdvojené pěšce e4 a f5. Soupeř přehlédl obranu a já jsem díky pěšci navíc vyhrál. 4. kolo byla, dle mého, nejlepší a nejefektivnější partie z tohoto turnaje. Hrála se sicilská obrana s e6. Soupeř nepřesně uhnul s jezdcem z políčka d7 na políčko b6 a přestal tak kontrolovat bod e5. Po svém průlomu e5 a následně i f5 a f6 jsem získal figuru, kterou ale nakonec soupeř pěkným obranným tahem získal zpátky, avšak na šachovnici vznikli nestejnobarevní střelci a můj soupeř se po tahu h4 vzdal, protože nedokázal pokrýt oběť dámy s následným matem. V 5. kole jsem hrál podobnou variantu černými. Po docela nepříjemném útoku soupeře, který nezahrál přesně, jinak by byl konec partie, se mi podařilo postavit si baterku na diagonále h1-a8. Jelikož soupeřova krále bránila dáma, nebylo těžké ji sebrat. V 6. kole se hrála francouzská s Jc6, přesněji varianta s b6, Sb7 a o-o-o. Partie byla velice vyrovnaná – soupeř se snažil zabránit v klasickém průlomu ve francouzské (e5) a černý se zase na oplátku, jelikož byly opačné rošády, snažil útočit. Nakonec jsem propásl šanci obětovat kvalitu a poté ještě i pěšce za velice silný a nepříjemný útok. Soupeř pak jednotahově přehlédl pěšce a poté partie přešla do koncovky, kde jsem měl pěšce více a uplatňoval jsem k tomu ještě lepšího jezdce proti špatnému střelci. Partie pak skončila ve věžové koncovce, kde soupeř měl o 2 pěšce méně a já měl pěšce na b2 a druhého na g3. 7. partie byla pro mě odpočinková. Rozehrál se Berlín, kde sice černému vznikl slabý izolovaný pěšec na d7, ale na oplátku měl černý aktivitu – partie skončila remízou. 8. kolo bylo pro mě velice důležité. Měl jsem černé figury a hrál jsem sicilskou obranu. Po zahájení vznikla střední hra, kde jsem i přes menší díru na e5 měl krásnou dvojici střelců, kterou jsem pak zazdil ztrátou pěšce a po pár tazích i prohrou. V 9. kole se hrál Caro-Kann. Hrála se varianta, kde bílý má dvojpěšce na d sloupci a jednoho z těch pěšců má navíc. Černý se poté rozhodl získat dvojici střelců za to, že nebude mít tak velkou kontrolu nad políčkem d5 (před izolovaným pěšcem) a bílý získá určitou aktivitu. Poté si soupeř dobral jedovatého pěšce, po čemž jsem získal 2 figury s pěšcem za věž. Černý se snažil útočit na krále, ale já jsem pro jistotu vyměnil dámy. Sice jsem ztratil jednoho pěšce, kterého jsem měl navíc, ale zase jsem se nemusel strachovat o svého krále. V koncovce jsem měl volné béčko. Soupeř se pak rozhodl, že obětuje věž za figuru a pěšce. To však bylo málo a já jsem dokázal velice jednoduše uplatnit koncovku s figurou navíc. Závěrem bych chtěl poděkovat svému trenérovi Lukáši Karáskovi a Pavlu Brožovi za přípravy a rozbory partií.

Vojtěch Zvolánek (Národní open, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Turnaj v Teplicích se mi líbil. Největší radost jsem měl z partie s Láďou z Humpolce a druhá, co se mi líbila, byla partie s Janem Mauricem. Nejhorší pro mě byla s Anetkou Brabencovou, protože jsem ji prohrál rychle. Po každé partii jsem chodil na rozbory. Trenéři s námi dělali přípravy a vymýšleli nám výlety na odpoledne. Líbilo se mi, že jsem si mohl vybrat jídlo, a hotel byl taky hezký.

Adam Novotný (Národní open, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Partie se mi moc nepovedly. Nastavoval jsem hodně figurky a z toho důvodu nemám ani 50 % bodů, takže jsem nehrál na plný výkon. Rozhodně je to tady lepší než v Koutech. Mají lepší jídla a pokoje. Jediné, co bylo horší, bylo to, že sem nedosáhne wifi připojení, jinak všechno v pohodě. Na začátku jsem byl trochu nemocný, ale za chvíli jsem se uzdravil.

Pavel Hroch (Národní open, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Turnaj v Teplicích se mi hrozně líbil. Hotel je moc hezký a výborně tady vaří. Akorát špatně funguje wifi. Velkou radost mi udělala 2. partie, kterou jsem hrál v neděli s Lukášem Macelou a vyhrál jsem ji. Hra trvala skoro tři hodiny, jsem na to moc pyšný. Nejhorší partii jsem zahrál ve čtvrtek s Timofii Bytko, hru jsem uspěchal a prohrál už za dvacet minut. S ostatními jsme si byli zahrát bowling, projet se na motokárách a zablbnout si v Lumpáriu, zaplavat v aquaparku a taky jsme chodili na procházky. Hodně jsem se toho zase naučil, trenéři se nám věnovali, dělali s námi rozbory partií i přípravy, díky tomu jsem nebyl před zápasy tolik nervózní. Už teď se těším na další turnaj.

Filip Vondra (Národní open, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Uhrál jsem 4,5 bodu, z toho jsem dal za remízu tři partie a tři partie jsem vyhrál. Jednou z mých nejslabších stránek je taktika, kvůli které jsem přišel o dva body úplně zadarmo. Jednou z lepších stránek je rozmístění figur v zahájení. Jako jednu z nejhezčích partií považuji partii s panem Kožušníkem, kterou jsem měl vyhranou, ale bohužel jsem přešel do remízové koncovky, která skončila remízou. V poslední partii jsem si připravil pro mě úplně nové zahájení a vyplatilo se to, ve 36. tahu dostal soupeř mat pěšcem. Na příští MČR se těším a snad se tentokrát dostanu do kategorie.

Christian Kokeš (Národní open, TJ Jiskra Humpolec)

Ze svého výkonu v Národním open jsem pozitivně překvapen. Podařilo se mi získat celkem 5 bodů a připsat spoustu Elo bodů. Velmi mi pomohly rozbory partií od trenérů, ve kterých se ukázalo, v jakých oblastech v šachu musím do budoucna pracovat, abych se ještě více zlepšil. Kromě hraní šachů jsme společně s trenéry zorganizovali výlety na hrad Doubravka, do historického centra Teplic a výlet na motokáry.

Lukáš Macela (Národní open, Šachový klub Světlá nad Sázavou)

Turnaj se mi líbil. Bydleli jsme v pěkném hotelu s pestrou možností stravování. Šachově se mi sice moc nedařilo, jelikož jsem získal pouze 3 body. Snažil jsem se bojovat v každé partii, proto ani jediná moje partie neskončila remízou. Doufám, že se poučím z chyb, na které mě upozornili trenéři při rozborech partií, a výsledek bude příště lepší.

Markéta Šťávová (D16, TJ Náměšť nad Oslavou)

Turnaj se mi nezdál špatný. Ze začátku se mi i dost dařilo, až na pár partií, kde jsem kvůli hrubce či nepřesnému tahu partii prohrála. Při konci turnaje, poslední dvě kola, jsem bohužel nezvládla zahrát dle svých představ. V obou případech jsem stála lépe, bohužel se mi toho nepodařilo využít. Myslím si, že musím zapracovat nejvíce asi na výdrži a soustředění při hraní partie.

Anežka Kavanová (D16, TJ Náměšť nad Oslavou)

Na turnaji se mi líbilo, nádherná hrací místnost a hezká atmosféra, díky ní se hrálo skoro všem velmi dobře. Jen ta dvě kola v jednom dni byla trochu drsná. A možná bych trochu posunula prezenci, protože mezi prezencí a začátkem byly zhruba 3 hodiny času, a jelikož jsme přijeli z Brna, tak jsme museli vstávat v šest. Jinak byl turnaj skvělý, ani online přenosy neměly větší poruchy. Sama jsem se trochu zlepšila, ale stále mě čeká dlouhé studium strategie a koncovek. Také na hodnocení pozice musím zapracovat a musím se naučit bránit před určitými pastmi v zahájení. Jinak se mi hrálo docela dobře.

Lucie Šťávová (D14, TJ Náměšť nad Oslavou)

Mně se moc turnaj nepovedl. Většinou jsem přehlížela jednoduché kombinace a různé hrozby. Proto jsem nakonec měla 3 body + bye. Teď už vím, na čem musím zapracovat, aby to bylo příští rok lepší.

Valentýna Kavanová (D14, TJ Náměšť nad Oslavou)

Turnaj byl skvělý! Hrála jsem všechna kola a stálo to za to. Nejlepší na tom bylo, že Náměšť zařídila pro nás šachisty rozbory u mého trenéra GM Petra Veličky. Můj výkon nebyl dobrý, dosáhla jsem 4,5 bodu, ale jsem ráda, že jsem se vůbec nějak udržela. Příští rok bych se určitě ráda opět zúčastnila tohoto turnaje. Chtěla bych se zlepšit v oblastech střední hry, koncovek a strategie – nacházení správných plánů.

Jakub Zezula (H16, TJ Náměšť nad Oslavou)

V prvním kole jsem se opět jako minulý rok utkal s prvním nasazeným. Partii jsem prohrál po 5 a půl hodinách, protože jsem nenašel správnou obranu v koncovce. V druhé partii jsem prohrál relativně jednoduchou remízu. Moje nálada byla na nic. Na turnaji sem dělal body jen díky počítačové přípravě. Má hra stála za nic po celou dobu turnaje.

Martin Policar (H12, TJ Náměšť nad Oslavou,)

V březnu jsem se zúčastnil MČR v Teplicích. Turnaj se hrál v hotelu Panorama. Letos hraji kategorii H12, jsem v této kategorii mladší. Do turnaje jsem vstoupil dvěma výhrami. Pak přišla remíza, výhra a trochu smolná prohra s kamarádem Matějem Mydlářem. V šestém kole soupeř zhodnotil svoji perfektní přípravu. Sedmé a osmé kolo jsem hrál s Václavem Sochorem a Antonínem Sochorem. Nad Vaškem jsem vyhrál a s Tondou??? Tahle prohra bolela moc. Poslední kolo se mi vůbec nepovedlo, soupeř zaslouženě vyhrál. Uhrál jsem celkem 4,5 bodu, což není zase tak špatně. Bohužel to stačilo jen na 13. místo, které není úspěchem. Snad příště budu úspěšnější. Připravoval mě trenér David Brychta, kterému děkuji za skvělou přípravu.

Lucie Rybáčková (D14, Gambit Jihlava) V turnaji jsem byla v kategorii D14 nasazená jako číslo jedna a získala jsem 7,5 bodu za 6 výher a 3 remízy. Tento zisk však nestačil na obhajobu zlata z loňského mistrovství v Luhačovicích. Za zlomovou považuji svoji partii v 5. kole s Hanou Bártovou, kde jsem zkazila vyhranou pozici. Remíza v posledním kole s Dominikou Kaplanovou potvrdila moje druhé místo. S přípravami na jednotlivé zápasy mi v místě turnaje pomáhal trenér David Brychta, za .což jsem mu vděčná. Děkuji též KŠSV a Kraji Vysočina za podporu.